מספר תלמידי החינוך החרדי בירושלים לשיא

    שלום בידרמן No Comments on מספר תלמידי החינוך החרדי בירושלים לשיא
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שא חדש בתשע"ה. לראשונה, עבר החינוך החרדי בירושלים את רף 100,000 התלמידים, ועל פי הנתונים לשנת הלימודים הנוכחית הוא עומד על 101,073 נפש, בלע"ה. ילדי ירושלים החרדיים, במוסדות החינוך השונים, בתלמודי התורה, גני הילדים, בתי הספר לבנים ולבנות, בגילאים השונים, החלו שנת לימודים חדשה בהצלחה ובסיפוק, ללא שנרשמו תקלות מיוחדות ולאחר תקופת היערכות מאומצת ומיוחדת שרוכזה באגף לחינוך החרדי בעיריית ירושלים.

    הגידול המבורך מתבטא במספר התלמידים הכולל שחצה כאמור לראשונה את רף 6 הספרות, כאשר המגמה ניכרת בכל ענפי החינוך, מגוון המוסדות והמסגרות החינוכיות (פירוט בתרשים המצורף). בגני הילדים החרדיים ישנה עליה משמעותית של 3.34%, מ- 23,071 תלמידים ל- 23,909 נפש. בחינוך היסודי החרדי נרשמה עליה של קרוב ל-400 תלמידים, מ-46,499, ל-46,880. בחינוך העל-יסודי החרדי יש עליה של עשרות תלמידים חדשים שעלו מ-21,643 לכדי 21,667. בחינוך המיוחד החרדי חלה עליה של למעלה מ-5% הבאים לידי ביטוי ביחס שבין 2,441 בשנת תשע"ד ל-2,501 בשנה הנוכחית.

    גידול חל גם במספר התלמידים שהחלו דרכם במערכת החינוך החרדית, ועלו לראשונה מגן חובה לכתה א'. בשנת תשע"ד היה מספר המצטרפים 6,080 ואילו השנה מדובר ב-6,116 תלמידים חדשים.

    במקביל, מתרחשת תנופת בניה ותוספת משמעותית במספר הכיתות הבנויות במוסדות החינוך החרדי בעיר; כאשר גולת הכותרת בתקופה זו ממקדת במתחם ענק, המכיל 26 כיתות – בו ישוכן בית הספר "תבונות יעקב" של החינוך העצמאי בשכונת רמות א'. המבנה הענק והמשוכלל ייחנך ברוב רושם, בטקס מיוחד שיתקיים אי"ה בשבוע הבא.

    סגר"ע ירושלים צביקה כהן, מחזיק תיק החינוך החרדי, מסכם בסיפוק את תום ההיערכות המורכבת והמסועפת של פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך החרדי בירושלים, בצורה נאותה וללא תקלות מיוחדות, ואמר כי מלבד מבנה בית הספר החדש ברמות, נפתחו גם 25 גני ילדים חדשים שהתווספו למוסדות החינוך החרדי. ממנח"ח נמסר כי נמשכים הליכי הבניה במוסדות החינוך החרדי בשאר שכונות העיר, ביניהם ברוממה, רמת שלמה, נווה יעקב, גבעת שאול ומרכז העיר.

    מחזיק תיק החינוך החרדי, הודה למנהל האגף איתמר בר-עזר ולצוות מנח"ח (מינהל חינוך חרדי) על ההתגייסות לטובת מערכת החינוך הירושלמית ולמען ילדי ירושלים. כן ציין את פעילותו של ראש העירייה ניר ברקת ועמידתו לצד החינוך החרדי, בהשקעה תקציבית נרחבת ובהירתמות עירונית ראויה לשבח. "בעבודה קשה ומאומצת, הגענו ב"ה לישורת האחרונה שמאפשרת פתיחת שנת לימודים כסדרה, ואנו מאחלים לכל ילדי ירושלים שנת לימודים פוריה ומוצלחת".

    מעיריית ירושלים נמסר כי השנה ישנה עלייה של 25% בתקציב של השיפוצים והתיקונים במוסדות החינוך בעיר, שהגיעו להיקף חסר תקדים של כ-100 מיליון ש"ח. העלייה המשמעותית בתקציב הביאה לצמצום משמעותי של הפערים במוסדות החינוך, ולשיפוץ של למעלה מ-150 מוסדות חינוך. כבר היום כ-1,500 מוסדות חינוך רשמיים בעיר עברו תהליך שיפוץ או בדיקה להבטחת בטיחותם.



    0 תגובות